Borstvergroting in Tilburg door zeer ervaren team

De redenen om voor een borstvergroting in Tilburg te kiezen verschillen per cliënt, maar de meeste vrouwen hebben er maanden of zelfs jaren over nagedacht voordat ze die stap durven te nemen. In Kliniek Veldhoven bent u in goede handen. Wij werken uitsluitend met een vast team aan plastisch chirurgen die voldoen aan de hoogste kwaliteitsstandaarden. Bovendien hebben zij jarenlange ervaring met het uitvoeren van deze ingreep.

Waarom een borstvergroting in Tilburg?

Onze plastische chirurgen voeren een borstvergroting uit om een ​​of meer van de volgende verbeteringen te realiseren:

• Grotere borsten
  • Hersteld volume na zwangerschap, borstvoeding of gewichtsverlies
  • Evenwicht en proportie met het onderlichaam

Een borstvergroting in Tilburg zorgt voor meer volume, maar het vermindert niet significant het uitzakken van de borsten. Tijdens uw consult kan de plastisch chirurg de mogelijkheden bespreken voor een borstlift

Plaatsing van het implantaat

Het type implantaat, de gewenste vergroting, de lichaamsverhoudingen en de aanbevelingen van de plastisch chirurg bepalen of het implantaat boven de spier, half onder de spier of onder de bindweefsellaag wordt geplaatst. Er zijn drie methodes:

• Boven de spier, ofwel subglandular. Bij voldoende huidbedekking kan ervoor gekozen worden om het implantaat boven de spier te plaatsen.
  • Half onder de spier, ofwel dual plane. Als de huidbedekking van de borst erg dun is, is de kans groot dat de bovenste rand van het implantaat in de borst zichtbaar en/of voelbaar is als het implantaat boven de spier geplaatst wordt. In dat geval kan het implantaat half onder de spier geplaatst worden. De randen zijn daardoor niet voelbaar. Het implantaat wordt aan de bovenkant bedekt door de spier en aan de onderkant door het borstweefsel.
  • Onder de bindweefsellaag, ofwel subfascial. Het implantaat wordt onder de dunne, maar stevige, bindweefsellaag geplaatst. De bindweefsellaag bevindt zich tussen het borstweefsel en de spieren. Dit zorgt ervoor dat er een bedekking van het implantaat door het borstweefsel wordt bereikt en het implantaat ondersteunt wordt door de bindweefsellaag.

Complicaties

Borstvergroting in Tilburg is een echte operatie en brengt een risico op complicaties met zich mee, zoals bloeding, infectie, littekenhypertrofie vochtophoping en asymmetrie. Een implantaat gerelateerde complicatie is kapselcontractuur. Kapselcontractuur is de vorming van stevig littekenweefsel rond het implantaat. Tijdens uw consult worden de risico’s van de ingreep met u besproken. Meer over de risico’s leest u in de Chirurgische bijsluiter van de NVPC en de Q en A van de NVPC.

Herstel na de ingreep

Iedereen is anders, maar u kunt rekenen op een hersteltijd van ongeveer een tot twee weken. We raden u aan om na de operatie dezelfde dag te beginnen met wandelen om het risico op complicaties te verkleinen. Sporten kunt u vanaf 6 weken na de operatie. Daarnaast adviseren wij om postoperatief een stevige beha te dragen om de positie van de implantaten te ondersteunen. Heeft u vragen over uw herstel of moet u de knoop nog doorhakken of u een borstvergroting in Tilburg wilt? Neem dan contact op, wij beantwoorden graag al uw vragen.