Borstvergroting in Weert voor grotere, stevigere borsten

Overweegt u een borstvergroting? In Weert ontmoeten wij in onze kliniek veel vrouwen die grotere of stevigere borsten wensen. Soms zijn de borsten al sinds de puberteit klein of minder ontwikkeld. Soms neemt het volume van de borsten af na een zwangerschap of zijn de borsten slapper na een dieet. Informeer over een vergroting als u niet tevreden bent over uw cupmaat en bespreek de mogelijkheden met een van onze plastisch chirurgen.

Oriënterend gesprek voor borstvergroting in Weert

Als u graag een borstvergroting wilt laten doen, dan begrijpen wij dat u met veel vragen zit. Wat is de juiste cupmaat voor u? Blijven er littekens zichtbaar? Zal ik veel pijn hebben? Om u zo goed mogelijk voor te bereiden op een borstvergroting in Weert, nodigen wij u van harte uit voor een consult. Dit geeft u de mogelijkheid om uitgebreid uw wensen met de plastisch chirurg te bespreken. Hij bekijkt welk resultaat u mag verwachten en bespreekt de mogelijke risico’s en de nazorg. U krijgt een betrouwbaar advies en duidelijke uitleg over de ingreep. Meer over de risico’s leest u in de Chirurgische bijsluiter van de NVPC en de Q en A van de NVPC.

Voor de operatie

Om u goed voor te bereiden op uw borstvergroting in Weert, raden we u aan om 2 weken voor tot 2 weken na de operatie te stoppen met roken (indien van toepassing). Roken vertraagt namelijk de wondgenezing en verhoogt het risico op infectie. Bespreek ook de medicatie die u normaal gebruikt met uw plastisch chirurg. Het is belangrijk dat de plastisch chirurg goed op de hoogte is. Zorg er bovendien voor dat u de eerste nachten na de operatie niet alleen bent en dat er de dag van de operatie iemand beschikbaar is om u naar huis te brengen.

De dag van de operatie

De dag van de operatie wordt u opgevangen door ons zorgzame team. Doe geen sieraden om, die kunt u het beste thuislaten. U moet nuchter zijn, wat inhoudt dat u acht uur voor de operatie niets mag eten of drinken. Vanzelfsprekend geven wij u hier exacte instructies voor mee. Laat uw ‘chauffeur’ weten hoe laat u opgehaald kunt worden. De plastisch chirurg zal u een schatting geven. Na de operatie blijft u nog even in de kliniek.

Na de operatie

U wordt begeleid door de verpleegkundige, de anesthesioloog en de plastisch chirurg tot u Kliniek Veldhoven verlaat. Wij geven u een recept mee voor pijnmedicatie. Na de operatie zullen uw borsten wat gespannen en gezwollen aanvoelen, omdat de huid zich moet aanpassen aan het nieuwe borstvolume. De spanning neemt vanzelf af. Slaap de eerste periode alleen op uw rug. Na vier weken zult u merken dat op uw zij slapen ook weer lukt. Neem de tijd om te herstellen en rust goed uit. Houd er rekening mee dat u de eerste week na de operatie niet kunt werken. Als u lichamelijk zwaar werk heeft, kan het langer duren voordat u weer aan het werk kunt. Raadpleeg altijd eerst uw plastisch chirurg. Sporten, zwemmen en naar de sauna gaan, worden de eerste zes weken na uw borstvergroting in Weert afgeraden.

Neem contact op

Heeft u nog vragen over uw geplande operatie? Of bent u zich nog aan het oriënteren? Neem dan contact op met Kliniek Veldhoven. Met ruim 5000 behandelingen per jaar, zijn we er trots op dat we met ons werk positief mogen bijdragen aan de levenskwaliteit van onze cliënten!