Ooglidcorrectie in Best voor een open oogopslag

Wordt uw zicht belemmerd door uw oogleden? Krijgt u vaak de opmerking dat u er nors of vermoeid uitziet? Een ooglidcorrectie in Best kan uw zicht verbeteren en u weer een open oogopslag geven. Door het minder elastisch worden van de huid kunnen de oogleden slapper worden en gaan hangen. Bij de bovenste oogleden kan dit ertoe leiden dat een huidplooi van het bovenooglid op de wimpers gaat rusten, waardoor het openen van het oog moeilijker gaat en het zicht wordt belemmerd. Bij het slapper worden van de onderste oogleden kunnen wallen ontstaan. Met een ooglidcorrectie kan dit worden gecorrigeerd.

Voorbereiding van de ingreep

Een ooglidcorrectie in Best is een chirurgische ingreep die niet medisch noodzakelijk is en die in eerste instantie wordt uitgevoerd om uw uiterlijk te verbeteren. Als u emotioneel gebukt gaat onder opmerkingen over uw vermoeide uiterlijk, dan speelt dat gevoel natuurlijk een belangrijk rol bij uw motivatie om een correctie uit te laten voeren. U krijgt de kans om dit te bespreken met uw behandelend plastisch chirurg tijdens een consult. De plastisch chirurg zal de technieken die hij gebruikt, de verdoving, de risico’s en de bijwerkingen uitleggen. Ook krijgt u richtlijnen mee over roken en medicijnen die u moet nemen of juist vermijden.

Na de ooglidcorrectie in Best

Na de ooglidcorrectie in Best kunt u in principe snel weer naar huis. Zorg dus dat er iemand voor u klaarstaat om u op te halen. U krijgt na de ingreep schriftelijke instructies mee voor zelfzorg. Wazig zien en gevoeligheid voor licht zijn mogelijke bijwerkingen op de korte termijn. Neem contact op met de kliniek als deze symptomen langer dan een dag of twee aanhouden. U kunt ongeveer vier weken na een ooglidcorrectie geen contactlenzen dragen. Zorg ervoor dat u een alternatief, zoals een bril op sterkte, bij de hand heeft.

Gezichtsvermogen

Voor sommige van onze cliënten gaat een ooglidcorrectie verder dan een uitgeruste blik, bijvoorbeeld omdat het gezichtsvermogen wordt aangetast door een slappe huid omdat hangende huid bij het naar boven kijken wordt geblokkeerd. Bij een ooglidcorrectie in Best kan de plastisch chirurg de oogleden liften door het overschot aan huid en eventueel vetweefsel weg te nemen. De incisie die hiervoor nodig is, wordt nauwkeurig in de arcadeboog geplaatst.

Littekens na uw ooglidcorrectie

Als er een incisie wordt gemaakt, is deze altijd erg klein en strategisch geplaatst, zodat deze bijna onzichtbaar in. De incisies volgen de natuurlijke plooien van uw oogleden en de natuurlijke lijn net onder uw wimpers. De plastisch chirurg sluit de incisies met 1 stuk hechtdraad die na een paar dagen worden verwijderd. Mogelijk merkt u in de eerste weken na de operatie dat uw ogen wat lichtgevoeliger zijn en wat branderig aanvoelen. Ook kan u moeite hebben met focussen. Deze bijwerkingen verdwijnen gaandeweg uw herstel.

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Tijdens het consult kunt u uw wensen bespreken en samen met de plastisch chirurg de mogelijkheden bespreken. Voor meer informatie over deze behandeling of voor het maken van een afspraak kunt u contact opnemen via 040 – 295 42 43 of vul het contactformulier in.