Armlift in de regio Eindhoven

Heeft u last van een slapper wordende huid rondom de bovenarmen? Dit kan komen door het ouder worden of doordat u flink bent afgevallen. Dit kan natuurlijk als bijzonder vervelend worden ervaren. Vooral wanneer u in de zomer graag die leuke jurk draagt of een T-shirt zonder mouwen. Een armlift nabij Eindhoven kan in dit geval een uitkomst bieden. Een armlift zorgt voor een mooi resultaat, die perfect past bij uw wensen. Bij Kliniek Veldhoven kunnen we op verschillende manieren uw armen strakker maken. Tijdens een armlift wordt de overtollige huid weggehaald. Wanneer uw huid nog voldoende elastisch is kunt u ook kiezen voor een liposculptuur. Bij de liposuctie wordt er een teveel aan vet weggezogen. Deze oplossing is een stuk minder ingrijpend. Ook een combinatie van beide ingrepen kan het gewenste resultaat geven. Tijdens een consult bespreekt u samen met de plastisch chirurg van Kliniek Veldhoven uw wensen en de verschillende mogelijkheden.

Behandeling armlift nabij Eindhoven

Voorafgaand aan de ingreep wordt de hoeveelheid huid die moet worden verwijderd heel nauwkeurig afgetekend door de plastisch chirurg. Tijdens de ingreep wordt deze huid losgemaakt van de onderliggende vet- en spierlagen en losgesneden. Regelmatig wordt er ook vet weggezogen. Bij een armlift is er over het algemeen sprake van een litteken aan de binnenzijde van de bovenarm. Uiteraard doen onze plastisch chirurgen na een armlift nabij Eindhoven er alles aan om het litteken op een zo min mogelijk zichtbare plek te leggen. Hierin is natuurlijk ook het genezingsproces bepalend. De ingreep duurt enkele uren en wordt over het algemeen onder sedatie of narcose uitgevoerd. Bij de liposculptuur ontstaan er enkele kleine littekens. Deze methode is dan ook een stuk minder ingrijpend dan een armlift. Met enige regelmaat wordt een combinatie van deze twee methoden ingezet om het meest optimale resultaat te geven.

Na de behandeling

Wanneer de armlift nabij Eindhoven is uitgevoerd ontvangt u drukkleding om het herstel te bevorderen. U dient deze drukkleding in de eerste twee weken na de ingreep zowel overdag als ’s nachts te dragen. Na deze twee weken hoeft u de drukkleding nog twee weken enkel ’s nachts te dragen. De littekens die zichtbaar zijn na de ingreep zullen in het begin nog rood zijn, maar deze zullen na verloop van tijd vervagen. Zoals bij iedere chirurgische ingreep, is er ook bij deze ingreep kans op complicaties. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld een infectie of nabloeding. De kans op een infectie bij een armlift is 1 tot 2 %. Dit risico wordt drastisch verlaagd wanneer u stopt met roken. Naast infectie en nabloeding zijn de overige risico’s asymmetrie of een blijvend dovig gevoel. Deze risico’s worden tot een minimum beperkt wanneer u de adviezen van de plastisch chirurg goed opvolgt. Deze adviezen krijgt u direct na de ingreep.

Consult bij Kliniek Veldhoven

Heeft u last van een verslapte huid rond de bovenarmen en kan een armlift een uitkomst bieden? Vraag dan een gratis consult aan bij Kliniek Veldhoven. Tijdens dit consult komt u altijd in direct contact met de plastisch chirurg die de ingreep uitvoert. Hier kunt u al uw vragen stellen en worden alle mogelijkheden met u besproken.